1. מוזילים את מחירי הדיור, מחזירים את הקרקעות לעם ומפשטים את הליכי הבנייה. ישנן שתי סיבות עיקריות למחירי הדיור הגבוהים בארץ. ראשית, ממשלת ישראל שולטת על רוב קרקעות המדינה באמצעות גוף מסורבל בשם מנהל מקרקעי ישראל. המחסור באישורי המנהל גורם להיצע קרקעות נמוך באופן מלאכותי ולמחירי דיור מופקעים. אנו נפעל להשיב את קרקעות המדינה לבעליהן האמיתיים – העם. נקדם את הוצאתם למכרז של כל קרקעות המנהל (למעט שמורות טבע, תוואי תשתיות, מתקני צבא וממשל וכדומה) במכרזים הוגנים ושקופים, והדבר יביא להפחתה במחירי הדיור. שנית, יוקר המגורים בישראל גבוה גם בשל הליכים בירוקרטיים מורכבים וחסרי הגיון. כפי שיודע כל אדם שניסה לקדם בנייה בארץ, מדובר על תהליך רב שנים, רב ייסורים, ולעיתים כרוך בשחיתות. כשאי אפשר לצלוח את הבירוקרטיה, מה הפלא שההיצע לא גדל מספיק מהר והמחירים בשמיים? אנו נאמץ את תכנית “קו ישר” לרפורמה מקיפה בהליכי התכנון והבנייה, כך שישראל תתקדם לסטנדרט בנייה מערבי. לבסוף, נפעל לתיקון עיוותי ארנונה שגורמים, בין היתר, להעדפה מוגזמת של בנייה מסחרית על פני בנייה למגורים.
2. משחררים את המשק לתחרות אמיתית – פותחים לתחרות מונופולים ממשלתיים. ביטול חוקים המונעים כניסת מתחרים ומדכאים יזמות וחדשנות, יוריד את רמת הריכוזיות ואת יוקר המחייה. מקור רבים מהמונופולים והקרטלים בישראל הוא בחקיקה ממשלתית פרוטקציוניסטית הפוגעת בחופש העיסוק. אנו נפעל לביטול שיטת ה”מועצות” בתחום החקלאות אשר מכתיבות מכסות ייצור, מחירים ועוד: מועצת החלב, מועצת הזיתים, מועצת הצמחים, מועצת הדבש ושאר המועצות. נפעל אף למען ביטול מונופולים כמו מונופול המלט של חברת נשר, ולמען הפרטת מונופולים ממשלתיים כמו חברת החשמל והנמלים. עובדי המונופולים מושכים משכורות מופקעות תחת איומי שביתה, בלי קשר לרמת השירות הירודה ולחוסר שביעות הרצון של הלקוחות. את חברת החשמל יש לפרק לתחנות כוח שונות ולהנפיקן בבורסה באופן שקוף. באופן דומה נפעל לביצוע רפורמה מקיפה ברכבת ישראל. נקדם הקמת נמל תעופה בינלאומי גדול שיתחרה בנתב”ג, ע”י יזם פרטי ובהפעלתו, וללא מעורבות של רשות שדות התעופה. יש לאפשר כניסה לארץ של בנקים וחברות ביטוח זרות ולאפשר הקמת בנקים חדשים.
3. מפחיתים משמעותית את נטל המס. מיסוי נמוך משמעו יותר הזדמנויות תעסוקה, משכורות נטו גבוהות יותר, מחירים נמוכים יותר ורווחה רבה יותר לכל שכבות החברה. אנו נפעל להפחתה אחראית של נטל המס, לצד ייעול והפחתת הוצאות הממשלה. לתפיסתנו, המדינה עושה שימוש לא יעיל בכספי המיסים בהשוואה לשימוש שעושה בהם המגזר הפרטי. מיסוי נמוך יאפשר יותר יזמות, יגדיל את היקף העבודה והייצור במשק, וכך יוביל להתעצמות יכולתם הכלכלית של אזרחי המדינה לעזור לעצמם ולאחרים. רמת המיסים הגבוהה בישראל פוגעת באזרחים, מעודדת ירידה מהארץ, מגדילה את הכלכלה השחורה, גורמת לעליית מחירים ומרתיעה משקיעים זרים מלהשקיע במדינה. אנו נפעל לפישוט מערכת המס. מערכת המיסים בישראל מסובכת ביותר וכוללת שלל סעיפי פטור וזיכוי ממס לקבוצות לחץ שונות אשר מעוותים את המשק. לכן, יש לפשט את קוד המס ולבטל את הפטורים במטרה להקטין את המשאבים הנדרשים לגבייה, להקטין את התמריץ להעלים מס.
4. משחררים את המשק מאחיזת ההסתדרות. נפעל לביטול חוק השליש, כך שכל עובד שאינו מעוניין להתאגד לא יחוייב לשלם מיסי חבר לארגון העובדים. כמו-כן, נפעל לביטול מעמדן החוקי של האגודות העותומניות (מעמד חוקי שמאפשר להסתדרות לפעול ללא שקיפות). אנו נפעל להגבלת זכות השביתה בשירותים חיוניים ונפעל לקדם חוקי שביתה הוגנים. חוקי התאגדות הוגנים, שאינם נותנים כוח לא מידתי בידי אחד מהצדדים, חשובים לתפקוד המשק והמגזר הציבורי. עוצמת הוועדים החזקים היא כזו שעצם האיום בשביתה, הופך את אזרחי ישראל לבני ערובה ומביא לתגמול העובדים שלא על פי תרומתם אלא בהתאם ליכולתם לגרום נזק. המצב בו העובדים השובתים, על הנזק הרב שהם ממיטים על אזרחי ישראל, חסינים לחלוטין מפני תביעה בגין נזקי הפרת חוזה העסקתם, ובגין הנזק שהם גורמים, אינו סביר. ביטול שיטת החסינות ייאלץ את וועדי העובדים להביא בחשבון את עלויות השביתה ולשקול באופן ראוי את השימוש בה. הקטנת כוחם של ועדי העובדים החזקים תאפשר תפקוד אמין ויעיל יותר של המגזר הציבורי. כמו כן, ריסון עליית השכר בחלקים האלימים של המגזר הציבורי יעזור בריסון הוצאות הממשלה ויתרום, בסופו של דבר, להורדת נטל המס על כלל אזרחי ישראל.
5. מצמצמים את משרדי הממשלה. מנגנון ממשלתי מצומצם ושקוף הוא תנאי לממשל תקין, לכן נפעל להגביל במסגרת חוק יסוד הממשלה את מספר השרים. אנו נפעל להגבלת סמכויות לא מידתיות של משרדי הממשלה השונים, לביטול משרדי ממשלה מיותרים, ולאיחוד משרדים אחרים. כמו כן, נפעל לביטול האפשרות למנות שרים בלי תיק. זהו לתפיסתנו צעד חשוב לניהול יעיל ושקוף יותר של הממשלה, ולצמצום ניכר בעלות המנגנון הממשלתי. כל חריגה משמעותית ממבנה ממשלה פשוט הכולל את 6 משרדי הממשלה העיקריים: משרד האוצר, משרד הפנים, משרד המשפטים, משרד הביטחון, המשרד לביטחון פנים ומשרד החוץ מהווה לתפיסתנו ביטוי לניוון מערכת הממשל, בזבוז כספי הציבור וסיבוך בירוקרטי מיותר. לבסוף, על מדינת ישראל להתקין חוקה ליברלית שתמסד את מעמדן של זכויות האזרח.